Kárpát-medence útikönyv
Ipari emlékek, építmények > Völgyhidak, viaduktok
Karakó-viadukt - Kárpát-medence útikönyv

Karakó-viadukt

Karakó-viadukt

A Csíkszereda-Gyimesbükk vasútvonal a Kárpát-medence egyik legszebb vasúti pályája. Mivel nehéz terepen vezet, ezért olyan látványos műtárgyakat kellett építeni hozzá, mint a Bányavölgyi-, a Karakó-, a Ladók- és az Utusalji völgyhidak, valamint a lóvészi alagút. Ezeken kívül Gyimesbükk területén van még két nagyobb híd, ami a Tatros-folyó felett vezet át.
A völgyhidak közül a legnagyobb, és leglátványosabb a Karakó-viadukt.

Karakó-viadukt

Építése:
A vasútvonal építése 1895-ben kezdődött a lóvészi-alagút kialakításával. A terep miatt az építkezés nehezen haladt, rengeteg földmunkát kellett végezni, számtalan völgyhíd, patakhíd, áteresz és alagút építését kellett megoldani. A völgyhidak falazott ellenfalakon és pilléreken nyugodtak.
A II. világháború végén felrobbantották a legtöbb hidat, ezeket később boltozott vasbetonból építették újjá, kivéve a Tatros-hidat, ami eredeti formájában készült el.
A ma is látható völgyhidat 1945 és 1946 között egy bukaresti építkezési vállalat készítette el.

Megközelítése:
Gépkocsival a Gyergyószentmiklós-Csíkszereda között vezető főútról kell lekanyarodni.


Név
E-mail cím
Honlapod címe (ha van)
Hozzászólás
Mennyi három meg három (betűvel)?

Címkék: Karakó-viadukt | Csík vármegye | Viadukt | Völgyhíd | Tatros-patak |
eXTReMe Tracker
Belépés
Regisztráció