Kárpát-medence útikönyv
Budakeszi: Mária-szurdok (Meteor-szurdok) - Kárpát-medence útikönyv

Budakeszi: Mária-szurdok (Meteor-szurdok)

Megközelítése, fekvése:

Budakeszitől délre találjuk a nem túl monumentális, viszont annál hangulatosabb szurdokvölgyet, amely talán kevésbé ismert, annak ellenére, hogy a főváros közvetlen közelében van.

A Mária (Meteor)-szurdok felé haladva

Megközelítése Budakeszi felől: A város központjában található buszvégállomással szembeni Kert majd a Domb utcán kell dél felé indulni, Nagyszénászug felé, a zöld + turistajelzést követve. Mielőtt Nagyszénászugra érnénk, a turistajelzés elkanyarodik balra, kelet felé. Itt kell nekünk is befordulni és rövidesen a Mária-szurdokhoz érünk.

A Mária (Meteor)-szurdokban

Megközelítése Budapest, Csillebérc felől: A 91-es busz végállomásától (KFKI) a sárga + turistajelzést választva induljunk el lefelé, amíg el nem érjük a keresztező PIROS jelzést. Ezen jobbra forduljunk, egy idő után csatlakozik balról a SÁRGA jelzés, majd ezután a PIROS balra kanyarodik, míg a SÁRGA megy tovább egyenesen előre. A PIROS jelzésen haladjunk tovább lefelé, elmegyünk a Végvári-szikla mellett, aztán a következő kereszteződésnél balra, derékszögben el kell fordulni. Itt egy rövid szakaszon jelzetlen úton haladunk (esetleg "M" jelzés már van itt), majd jobbról csatlakozik a zöld + jelzés. Ezen menjünk tovább egyenesen (ne jobbra), hamarosan a Mária-szurdokba érkezünk (közben elhaladunk egy régi buszokat bemutató kiállítás mellett).